Michael Jackson. En legend.

Nej, jag var inte sen att få reda på det.
Jag fick reda på det samma natt som det hände.
Kollade på Thåström på P&L och hörde några killar bakom mig som sa att han hade dött.
De sa det till en random tjej framför dem, hon skrattade och sa "visstvisst".

Sen fick jag smset från Carlos, det var sant.
Jag har inte fattat det än. Det är sjukt.
Hans kista ska ställas ut i helgen för alla fans som vill ha ett sista hejdå.

Vissa tror att han fortfarande lever pga en video på helikoptern han skickades upp med.
Det ser ut som att någon reser sig upp vilket skulle vara han.
Men om man tittar noga så ser man att det bara är skuggan från en av helikoptrarnas pålars  (som man håller i sig i) skugga flyttar sig pga att helikoptern rör sig.
Det dödar den teorin.
________________________________________________________________
Jag tror att det var hans öde att dö nu.
Hur hemskt och overkligt det än är så tror jag att det var det bästa.
Han skulle nog ändå inte klara av de 50 konserterna med sin dåliga rygg och kropp med sina ynga 45 kilon.
Hur bra han än är.

Han skulle nog bara få det svårt att se sina barn i ögonen efter att ha gett upp, de som han ville bevisa att han fortfarande var KUNGEN AV POP för.
Jag tror att det var menat att bli som det blev.
Hur svårt det än är att acceptera.


Men egentligen är jag inte alls sen med att skriva det här i dag, nejnej.
Jag är väldigt tidig.
För han ska minnas i en evighet och i den evigheten är jag tidig.
Han ska minnas som The King of Pop, nu då för.all.tid.
Om en vecka ska kommer han inte att vara bortglömd, inte om en månad, inte om ett år.
En sån stor inspiration som han har varit till musiken och dansen, allt som han har bidragit till är helt
fantastiskt.

Nu är han tillbaka i sitt Neverland utan sina skulder och världens alla dömmande blickar.
Han ville bara vara ett barn och aldrig växa upp.
Men nu kan han äntligen på riktigt få leva som sin största idol,
Peter Pan.

Aldrigaldrig växa, barabara leva.

R.I.P. Michael Jackson.



Helt jävla underbar,
J.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0