Michael Jackson

Hela dagen har det gått program om MJ.
Jag såg hela direktsändningen av Michael Jacksons minnesceremoni som hölls på Staples center i Los Angeles.
Hela cermonin var så vacker.

Jag lyckades att hålla mig från gråt tills hans dotter skulle prata i slutet av allt.
Hon sa att hon ville att alla skulle veta vilken underbar pappa han var enda sen hon föddes och att hon älskade honom.
Precis när hon hunnit avsluta meningen så vände hon sig snabbt mot Janet och storgrät.

Hon ville visa hur fel alla haft om honom för alla anklagelser han fått.
Att han egentligen var en riktigt god människa, enda till slutet.
Ska en männsika verkligen behöva dö innan folk förstår hur elaka de är och vilka felaktiga uppfattningar de har?
Innan de faktiskt kan acceptera en person som MJ?

Det har hänt förut och kommer att hända igen. Alla fina ord kom sent. Alldeles försent..

Vila I Frid Michael Jackson.


Klippet börjar med dotterns ord som fick mig att börja storgråta framför TVn.

J.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0