mY very first day of highschool

Okej, min första dag var egentligen en vecka sen imorgon.. Komplicerat? JAG VET!
Jag började tisdagen den 1 september2009... bambambaammmm...

Så, jag blev skjutsad till skolan av Killian.
Gick till skåpet (inbyggda kodlås, WOW!)
och dagen hade börjat!

Min första lektion var JOURNALISM. Jag som gick på en journalistiklinje på östra real innan jag bytte gillar att skriva och uttrycka mig genom skrift så jag älskar denna klass.
Läraren är så glad hela tiden och superentusiastisk 24/7.
Vi har hittills lärt oss om vad man får och inte får skriva om och dess konsekvenser.

EN ENKEL TANKE...
Vi har såna där typiska amerikanska skolbänkar, ni vet där stolen sitter fast i bordet och man kan bara sätta sig i dem från ett håll?
I alla fall, varför har man dem i USA där det finns såna SUPERFETA människor som inte kan sitta ordentligt i dem?
Tortyr?
Jag skulle i alla fall inte känna mig bekväm om man ska ställa sig upp igen och nästan tar med sig bordet till nästa lektion för att det att fastklistrat i rumpan?
Hahah, förlåt.. Det är kanske inte så illa... Bara en liten tanke... hihi...

Fortsättning.
Nästa lektion var Amerikansk Historia. (En lektion man måste ta).
Men den lektionen var vekligen intressant!
Vi har hittills sett en film om 9/11 och jag har fått en helt ny bild av hela händelsen.
Jag som kände mig ganska insatt ändå men tydligen inte!
Kommer inte ihåg namnet just nu men jag ska skriva upp det sen!
Den lektionen har jag med en person som jag lärde känna innan skolan började.
Killians bästa vän Cody.
Så det är kul att känna någon.
Han är jätterolig! Dock en stor retsticka men hur snäll som helst!
Jag gillar den här klassen mycket också för att det är många roliga människor i den, mycket skratt.

Spanish 1.
Hola! Mi IIamo Lorena...
jaaa.. Spanskan flyter på och mitt spanska namn är nu Lorena!
Jag har innan läst franska till steg 4.5 ( vilket alla här borta är sjukt imponerade av! )
Att man kan prata 3 språk är ovanligt här. Dock inte särskilt förvånande.. Pga engelskan...

Men i alla fall. Många freshmen går i den här klassen (Freshmen är man under 1 a året. Sen kommer Sophmore, junior och senior.)
Jag är skriven som en junior för annars kommer det bli knepigt när man "graduate" och så då jag inte får något diplom osv. Men jag blir behandlad som en Senior och får ha samma klasser som dem och fixa graduationgrejer med dem. Så det är kul!
Men tillbaka till Spanskan. Många freshmen vilket är ris och ros men det är kul ändå!

Advanced algebra.
Jag måste erkänna att matten är ganska svår. Inte talen i sig men att förstå alla uttryck och vänja sig vid deras sätt att ställa upp saker och ting.
Jag har mvg i matte i sverige men det här kommer definitivt bli en utmaning.
Men jag som troligtvis kommer att bo i usa igen kommer nog ha nytta av det i framtiden.
Måste hålla igång matten i alla fall, It's not too bad!
Klassen är bra och så och läraren är min volleybollcoach så jag känner henne bra i alla fall!

Okej, första dagen gick man mest genom alla regler och så för läxor och prov så det var ganska slappt.
Till lunch var den pizza (HAHAHHA, JAA JAG KOMMER RULLA HEM)
Sen efter lunchen sprang jag till toan som jag hade längtat efter sen skoldagen börjat och pissade som en jävla häst! Okej, överdrift igen och ursäkta språket men hur f*n ska man hinna från lektionen till skåpet på ynka 4 minuter när ALLA elever går till sina skåp samtidigt och man ska från ena sidan av den sjukt långa korridoren till den andra?!
(jag har oturen att ha 7/8 lektioner i andra änden av skolan från mitt skåp).
Toapaus kan man glömma i alla fall, iof kan man gå under lektionen men det visste jag inte då och man vill ju inte missa någonting. Speciellt inte som en utbytesstudent.. (;

Men nu går det bättre med skåpen för jag har organiserat (HAHAH) mitt skåp så att jag faktiskt kan hitta mina böcker i tid. Sjukt praktiskt!

Sen har jag computer app.
Man lär sig roliga saker som att fixa med foton, filmer och sånt!
Kulkulkul och roliga människor!

Sen har jag entrepeneurship (lita inte på stavningen!!!)
Jag har den lektionen med bla Killian så jag känner någon!
Entrepenörskap? Behöver nog inte förklaras, hoppas jag...

Men vi har bla kollat på en inspirerande film om Walmart och hur affären startade.
För er som inte vet så är det en STOR kedja i USA som coop eller icamaxi typ..
Bara der att Walmart kommer ta över världen.. typ..

Sen har jag civics med min värdpappa Jeff som lärare (x.
Jag lär mig om USAs politik osv. Intressant faktiskt!

Sen har jag study hall där jag kan göra alla mina läxor!

Men nu måste jag vara lite social mot min familj här borta.
Skriver mer imorgon!

SEE YAA!
J.


Kommentarer
Postat av: Fia

Till lunch var den pizza (HAHAHHA, JAA JAG KOMMER RULLA HEM)

Sen efter lunchen sprang jag till toan som jag hade längtat efter sen skoldagen börjat och pissade som en jävla häst!



ASSÅ HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA vet du hur mycket jag skrattade när jag läste det? jag ramlade av stolen! Jag behöver mer skratt, allt är så trist här hemma utan dig :(

men hahahahahahahaha jag avlider!

2009-09-08 @ 19:25:59
URL: http://statusfoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0