go blonde, lyx&budget

Jag har köpt två stycken blonderingsprodukter för att kunna få en jämn färg i mitt hår som nu är ojämnt solblekt.

En av produkterna kommer från Schwartzkopf och den andra från det lite lyxigare märket Redken.
Jag har valt just dessa produkter eftersom att man färgar "pö om pö".
Det är inte som en blekning där allt kommer på en gång utan man kan kontrollera färgen mycket bättre för att uppnå önskat resultat.

Vad jag tyckte om dem,



Till och med hos frisören jag köpte den av fick jag höra att det var deras dyraste märke, men också det bästa.
Men jag blev beviken på resultatet.
Frisören sa att det skulle räcka med 15-20 minuter för mitt bruna hår som sen skulle få blonda nyanser i sig.
Jag hade först i det i 20 minuter utan resultat, och sen i 2 timmar nästa dag utan resultat.

Då gick jag tillbaka till frisören som då sa att det berodde på hårets kvalité och en massa annat som han inte hade nämnt tidigare.

Men jag tror att det är en jättebra produkt för personer med ljusare hår än jag.
Det som är så bra med den här blonderingsprodukten är att den inte sliter på håret, alls!
Den är skonsam&ljusar upp håret och efter så känns det som att man har använt en inpackning.
Man ska upprepa behandlingen om man vill få ett ljusare resultat.

199 kronor kostade den. Jag ska använda den sen när jag har använt mig av produkten som jag ska skriva om nu.
Då när jag har ljusare hår tror jag att den kommer att fungera mycket bättre.





Blondsprayen som är ett billigare och effektivare alternativ har jag provat en gång innan.
Den funkar jättebra, även på mitt bruna hår (dock rekommenderar de inte att man ska använda den på hår som inte är blont).
Men den fungerar superbra, man bestämmer hur mycket blondare man vill ha håret genom att upprepa behandlingen med 2-3 dagars mellanrum.
Det dåliga med denna produkt är att den sliter på håret.
Men om man inte vågar blondera det på en gång så är det ett jättebra alternativ!
Man kan göra solblekta slingor om man vill eller få en solkysst nyans över hela håret.

Ska visa för och efter bilder sen när jag har använd sprayen mer!
J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0