SO ACRYLIC

Min systers naglar, det är perfekt för henne att ha dessa för att hon annars bara biter dem sönder och samman.. Men nu kan hon inte det och om ca 4 veckor kommer de att ha växt ut hela vägen så att det vita inte börjar i mitten, ett bra tips för alla som har svårt att växa ut sina naglar!

Tjejen som fixade mina naglar var så snäll! Det roliga var att vi hade mycket att prata om också.
Jag sa att jag var svensk och hon kommer från Vietnam. Jag såg en bild på hennes bord och det var hennes 2 barn. Hon jobbar 11 timmar om dagen, 7 dagar i veckan utan semester men får ta ledigt någon dag här och var för att kunna vara med sin familj. När hon kommer hem från jobbet är bara den äldsta tjejen på 6 år uppe. De andra sover och dem får hon inte träffa förnsen på morgonen därpå då hon lagar mat till hela familjen. Hennes man jobbade på en restaurang, långa dagar där med kan jag tänka mig.
Det som fascinerade mig mest var dock hennes attityd i det hela.
Allt hon sa var "I like my job" hon kunde ha sagt att det var jobbigt ibland, tråkigt men nej. Hon klagade inte en enda gång. Helt otroligt. Jag önskar att jag hade samma inställning till livet som henne. Fantasktiskt hur vissa människor kan vara på positiva, jag är helt klart imponerad.
J.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0