första Veckan

Kelsey- värdsyster 14 år
Killian- värdbror 17 år
Janet- värdmamma
Jeff-värdpappa


Onsdag.
Första dagen vaknade jag upp relativt tidigt och borjade kolla runt i huset.
Pratade mycket med Kelsey och Janet då Killian och Jeff var på fotbollsträning.
Amerikansk fotboll.
Jeff är en av coacherna till laget.

Men jag, Janet och Kelsey åkte runt i bilen under dagen, de visade mig området och så.
Vi åkte till mitt High school och träffade nagra lärare.
Alla är så himla roliga och trevliga.
Jag är inte van vid så roliga larare om de inte är under 30..
Inga stela gamla svenskar i alla fall!

Träffade några elever också.
Det var en rolig dag!
Mycket annat blev gjort men med mitt guldfiskminne blir inte denna dags-text längre än såhär!

Torsdag.
Denna dag blev det en del shopping.
Jag köpte ett par jeans och lite sånt.
Jag hade Så mycket klader att packa upp men samtidigt känns det som att jag inte har nagonting alls att ha pa mig!
Hate that feeling..

Middagen visade sig att bli väldigt rolig.
Jag tycket att det är skönt att ha en kille och en tjej i familjen( plus mig), har alltid gillat den balansen.

Något jag inte har namnt förut ar att familjen har sjukt mycket humor vilket jag älskar.
Alla är så roliga och trevliga.
Det går inte lång tid utan skratt.

Men när vi satt den har dagen och at så var det lite tyst ett tag.
och helt plötsligt borjar Killian prata och säger:

K- So, if you ever get lost in a cornfield.. Just follow the rows.

Alla tittar upp på honom frågande.

K- yeah, that was kind of random...

Sen brast alla ut i skratt

HERREGUD, jag önskar att jag hade spelat in det sa ni hade fått se det.
Ni skulle vart dar...
Varje gång jag ser ett majsfalt nu sa borjar jag skratta.
(vilket man gör ganska ofta har ute!)
Hela situationen var så sjukt rolig!

Fredag
Den här dagen gick jag, Kelsey och Janet upp tidigt for att åka till ett Horse camp vi skulle till.
Där fick jag träffa ett av janet's 6 syskon och en del av hennes vänner vilket var jätteroligt!
När hon berattade om mig for dem och så så märkte jag hur mycket jag har varit med om på bara några dar.
Vi har redan flera internskamt inom familjen och så.
Helt ggggalet!
Men det var trevligt i alla fall.
Vi var ute och red pa olika ''trails'' och så.


DIVA
Det var en av Janet's vanner som vi skulle driva med, hon kallades''diva''.
Vi gick fram till henne och Janet borjade prata om att jag inte kunde prata bra engelska alls men att de hade lärt sig att första svenska genom en skiva. De kunde första men inte prata svenska.
Så jag borjar säga en massa svenska ord och Janet ""översatter"".

Hon sa också att en sak de hade lärt sig var att svenskar är väldigt ärliga med vad de tycker om folk och så.

Hon sa saker som,

"She says that you look a lot older then Janet had discribed you."
och
"She also thinks that you are a bit overweight, but that it doesn't really matter."

Hahaha, jag kunde inte hålla masken hur länge som helst men diva svarade i alla fall,

" just because she thinks it, doesn't mean that you have to say it!"

Gud vad jag skrattade!
Men de är nara kompisar så det var inte som att hon tog illa upp i alla fall!

Hela helgen var lyckad och jag åt min forsta SMORE över en lägereld!

Kommer snart med mer berättelser om min resa so far!

J.

Kommentarer
Postat av: FIA-LIA

AAOOOHH, du anar inte hur glad jag ar for din skulle! Att du ar det sa bra liksom<3

vill se bilder och allt NU!

Och vill prata med dig pa telefon!



Saknar dig massor! PUSS

2009-08-19 @ 05:48:28
URL: http://statusfoe.blogg.se/
Postat av: Camilla (din lilla reskamrat!)

Haha! Jag har också ätit min första smore!Lycka till med resten av din tid!

2009-08-22 @ 22:02:19
URL: http://millaniusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0