festivaltips 1 !

Okej, tänker börja med en topp5-lista på saker som man absolut borde ha med sig till en festival men kanske inte så ofta tänker på!


1. After-sun.
Jag köpte min på ÖB vilket var ett riktigt kap. Så underbart med fukt i överflöd på rödbrända axlar.
Man är ute i solen hela tiden och man har ingenstans att försvinna och skydda sig mot vädret.
Tältet är varmt som en bastu på dagarna!
En skön dusch av fukt är det som behövs under de svara kvällarna.

2. Sminkservetter.
Inte bara för de som vill sminka sig på festivaler.
Sminkservetter är underbara att ha och tvätta av sig med i ansiktet innan man somnar.
Bort med all svett och smuts och eventuella mascararester.

3. Ficklampa.
Superbra att ha i tältet om man vill kika sig i spegeln för att kolla till frisyren eller så innan man drar ut i festivalmörkret.
Det blir snabbt mörkt ute och speglar är ingenting som festivaler har gott om.

Sen om man inte hittar någonting i tältet så är det på kvällen rentav omöjligt att hitta det när det är mörkt.
Tälten blir snabbt stökiga (something I learned the hard way) så lampan kommer att vara din räddning!

4. Hårsnoddar, spännen och klips.
Jag hade bara en enda tofs med mig men klarade som tur var att hålla koll på den under hela veckan.
Sen hade jag med mig både spännen och klips vilket var otroligt bra!
Efter ett tag blir håret ofräscht och du kommer att behöva kunna göra en uppsättning om du inte vill se ut som att du har ett smörpaket på huvudet.

5. CONVERCE FÖR FAN!
Okej, jag säger inte att du behöver springa och köpa ett par converce innan festivalen utan detta är ett tips.
Jag hade ett par balleinaskor och ett par gummistövlar för att täcka både bättre och sämre väder.
Och vad fick jag för det?
Visst, ballerina var väl inte den bästa idén men jag tyckte det när jag packade.

Converce är den ultimata festivalskon.
Gummistövlarna var inte särskilt användbara när det var stekande sol hela veckan.
Under den 2a konserten jag var på så förvandlades mina redan slitna ballerinor till flip-flops och jag hade inget annat val än att dra ut några vänner till BorlängeC för att inhaldla ett par Converce.
Det blev ett par vita. Det fanns bara ett par som lyckligtvis var i min storlek!
ÖDET!
Jag kommer självklart att använda dem igen och jag ville ändå ha ett par vita men tanken på att jag på en festival och blev tvungen att köpa ett par skor som jag har 2 av hemma (andra färger dock) för 600 spänn var lite retande..
Men converce är snygga, bekväma, slitstarka och just nu fashionable!

Och som + på allt det.
De är precis som Johnny Depp!
De blir bara snyggare och snyggare ju äldre och slitnare de blir!


Så ta med er bra skor! Det är A och O!

Det var allt för mig och Festivaltips a la JennyKE nummer 1.
Pusss
J.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0