midsommar är skattat.

Midsommar är både över och underskattat.
Det är helt underbart med sommaren och i ett kallt land som Sverige borde det verkligen firas ordentligt.
Det är då bara vi som håller på med det här men jag menar att vi borde fira sommaren på riktigt varje år och inte bara ta det som en sak man gör när man är liten.

Många slutar fira när de blir äldre, SÅ FEL!

Men amtidigt är det överskattat då laxen går upp till det dubbla priset då alla ska käka fisk i mängder och ha en anledning att dricka sig reslöst full med släkt och vänner utan att behöva skämmas nästa dag. Som ett free pass.
Själv har jag sluppit uppleva detta själv då vi inte kör med midsommarsnappsen.
Sen så blir traditionen bojkottad av 50% när vädret inte är så bra. Själv firar jag fortfarande jul med eller utan snö och midsommar med eller utan sol.
Vad är annars en tradition?

Men vilket håll lutar det då åt?
Bra eller dåligt?
Själv tycker jag att det är trevligt att träffa all släkt, vänner och andra som bor på mitt landställe och fira denna galna tradition med hoppande far och morföräldrar runt stången med barnbarnen i handen.
Medan dem och föräldrarna låtsas att de egentligen bara flamsar runt för barnens skull.
Jo, midsommar är då trevligt. Med eller utan fisk är det en härlig traditon med mycket gemenskap.

MIDSOMMAR ÄR SKATTAT. Det är allt jag har att säga.







BIlder från årets midsommarfirande, där var jag, trogen i dåligt väder med min sommarblommiga klänning och ett leende på läpparna.
Jodå, svinkallt var det men vafan.
Man bor ju i Sverige, lite borde man väll kunna tåla?

J.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0