Svenska bokstäver...

Nu när jag ska skriva svenska bokstäver så måste jag gå in till Google.
Googla "Swedish letters".
Kopiera åäö och kopiera alla 3 bokstäverna och radera 2 av dem för att skriva ett ord.
Det är liiiite jobbigt och för ansträngande.
Jag har alltså ingen tillgång till ett svenskt tangentbord med åäö.

Nu hittade jag en lösning:

Alt + 134 = å
Alt + 143 = Å

Alt + 132 = ä
Alt + 142 = Ä

Alt + 148 = ö
Alt + 153 = Ö

Alt + 130 = é
Alt + 138 = è

Finns det inget annat sätt man kan fixa det på som att hålla in en knapp och O för att få fram ö?

Någon som vet att det funkar? Eller inte funkar?

Help me!

Skulle bli så mycket lättare och roligare att blogga om någon kom med ett svar!
J.



Kommentarer
Postat av: Emily

Du kanske kunde prova att försöka hitta en sida där du kan ladda ner inställningarna för ett svenskt tangentbord? Då får du åäö på de platser de finns i Sverige, oavsett hur ditt amerikanske tangentbord ser ut :D Det var så de hade det på skoldatorerna i Brighton!

2009-10-16 @ 17:19:30
URL: http://www.tokyodarjeeling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0