Antibiotika

Hej jag är sjuk!
Kom hem i måndags från en underbar skidsemester men på söndagen dagen innan hade jag fått ont i halsen.
Som vanligt gjorde det då ont varje gång jag svalde.

Sen blev det värre och värre.
Var hemma tisdag, onsdag.
Gick till skolan torsdag, fredag även fast jag hade ont.

Skulle gå till skolsköterskan på fredagen eftersom att det inte hade blivit bättre efter 6 dagar.
Ont hela tiden.

Men hon var inte där så jag fick väntan till lördagmorgonen att gå till doktorn.
Sarah min coordinator tog mig dit eftersom att båda mina värdföräldrar har varit borta i helgen.


Så 7 dagar senare och min hals var värre än någonsin..

Först träffade vi en sjuksköterska som sa att jag hade vad de kallar kyssande halsmandlar, eftersom att de nuddar varandra. Hon verkade vara riktigt förvånad över hur stora de var.

Sen gick vi in till doktorn.

Vad han sa när han såg mina halsmandlar var:
"OH MY GOD!!!!!!"
"THOSE ARE IMPRESSIVE"

Later on..
Sarah- yeah, they are big!
Doc- Yes, they are huge... HUGE!!!

Great! Så jag imponerade en doctor som ska ha sett allt. YES!
Så det var inte bara jag utan det var inte normalt.
De vet inte vad det är än men han gav mig ett recept för antibiotika från Walmart.
Hämtade ut den och en spray for pain relief.

Den ska man spruat i munnen på stället där det gör ont så det är lite svårt att träffa halsmandlarna.
Man väntar 2 h mellan varje dos.
Efter 3 försök träffade jag perfekt!
(träffade tungan innan vilket gjorde den förlamad ist.)

Men eftersom att mina halsmandlar var så svullna så träffade jag också kräk-reflex-grejen som hänger inne i munnen så jag nästan spydde, seriöst. Så äckligt!

Men antibiotikan börjar funka, sakta men säkert så jag kommer nog vara mycket bättre imorgon då jag har tagit medicinen under 2 dagar.

So it's all good now!
Jag kan äta igen!
Haha, xoxo.
J.



Kommentarer
Postat av: tova

hahaha stackare! skönt att du mår bättre nu iaf gumman :)

bra jobbat med halsmandlarna också ;) haha

pusss!

2010-02-22 @ 15:41:59
Postat av: emelie

NEJ STACKARE! Du ser vad som händer när man är borta utomlands. Inte helt okej. Hoppas medicinen hjälpte massor och att du mår perfekt nu! Och kan äta ordentligt. Och sova ordentligt utan att tänka på mig.

2010-02-23 @ 09:37:21
URL: http://rulesbyemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0