Allt och inget

Hej!
Dagen började hemskt, jag vaknade vid 6 eftersom jag hade 2 läxor och ett quiz idag, vilket jag såklart inte hade förberett mig (So much for my new years resolution, stop procrastinating my a**).
Så jag går upp, fixa frulle (dvs. ha en banan, ett glas mjölk och sätta en mjuk, kanel-havrekakegrej i micron under 15 sekunder, sedan PIP och du är klar!)
Sätter mig på soffan och titta på brasan och somnar utan att röra mina böcker ...

Sedan klär alla baskettjejer upp sig eftersom vi har en hemmamatch idag.
NO JEANS (helst).
Men jag har ingen khaki byxor, endast 2 par chinos, som känns alltför sommrigt i dess, eftersom jag alltid rulla upp dem.
Men kjol då?
Nej, men naturligtvis har jag en sådan dag då ingenting känns rätt så får bli en fin svart och rödrutig skjorta som jag fick i julklapp (forever21 ofc). 
Sen kände jag inte för att sticka ut mer än vanligt med en hög kjol.
Här finns många som inte bryr sig så mycket om hur det ser ut i skolan.
Det finns ett udda, galen tjej (Yes, hon trakasserade en av mina vänner här genom att kasta saker på hans bil eftersom att han gjorde slut med henne...) som använder pyamasbyxor skolan. 
Okej på Pajama days men en normal dag?!? Goooosh!
Dagens är illrosa av flece-tyg med en konstiga små filurer på. 
Låter det lockande? Trodde inte det..

Annars använder alla sweat shirts flera gånger i veckan vilket jag faktiskt gillar, hur skönt som helst att glida runt i under dessa kalla tider!
Men du kan inte köra med en hög kjol här, utan att vara förbetedd på att vända huven.
Har haft det ett par gånger. Men nu har jag inte använt strumpbyxor på hur länge som helst! Saknar det lite, måste jag säga.
Men nästa gång vi ska klä upp oss och jag fanemej bära kjol!
Jag är "The Foreigner" i alla fall, så jag har ett free pass för att se annorlunda! (;

Sedan är det kanske 3% av alla i skolan som äger ett par skinny jeans.
Alla skojar med en om det och undrar hur du kan få på dem på fötter osv, haha!
Jag har ärligt talat inte haft ett par utsvängda jeans sen jag gick i .. 6an eller 7an. 
Gillar det inte längre alls, för mig är utsvängda jeans för yngre (eftersom jag använde dem när jag var yngre)
och för vuxna .. Men alla har de jeansen här, men jag kommer aldrig köpa ett par under mitt år här, att smälta in och bära något som jag känner mig inte bekväm i är inte min grej ...

Det är definitivt mer casual dressat här, speciellt i skolan om du inte har en match. 
Killarna klär upp sig i khaki byxor, skjorta, och några har till och med slips.

Men i alla fall, allt var bra förutom skoluppgifterna då.
Men sedan har alla baskettjejer på sig finbyxor och jag får ångest att jag inte klätt upp mig tillräckligt och vissa tar det verkligen på allvar så det var bara piss ...

Men sedan jag kom undan med en läxa genom att säga att jag tappat pappret (vilket var sant men jag fick det att låta som om jag hade fyllt i det vilket var en lögn ..) och att jag skulle fylla i svaren under study hall så jag skulle kunna lämna in det i slutet av dagen, CHECK!

Då hade jag mattequizzet som var open note (!!!!) Yes! Fattar inte hur de kan ha det, är sååå mycket lättare! Så det gick ju bra! Sedan såg jag 3 andra tjejer i basketlaget hade jeans också!
YEEESSS! Jag var inte ensam och oseriös!

Min dag var räddad!

Eller inte riktigt, har fortfarande ett papper kvar att göra men jag har en vikarie i Computer apps ,ingen gör någonting i alla fall så den läxan kan jag fixa nu.
YEYEYEYEY!

Tur man kan ha va? Anledningen till varför jag är så uptight med läxorna nu är för att vi har "semester final" snart så dessa betyg är viktiga!

But it's all good now!

Men nu måste jag börja på den sista läxan!





xoxo,
J.


Kommentarer
Postat av: Fia

"sedan PIP och du är klar!" HAhahahahahahahahaha dör

2010-01-15 @ 10:47:20
URL: http://statusfoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0