Kaffe på franska

Igår var jag och tre vänner och fikade på café 60's med en fransman från Paris. Han hade satt upp en lapp i vår skola på anslagstavlan där han frågade om det fanns några som var intresserade att prata franska med honom som han då kunde prata svenska med. Så F tog hans nummer and signed us up!
Det var faktiskt inte alls stelt som jag trodde att det skulle vara, han vad jättetrevlig. +Att vi alla känner att vi borde börja prata med franska nu när våran 3 veckor långa praktik i Aix en Provence börjar närma sig. Är så taggad och nervös på samma gång!!

Och ja, jag skulle inte säga nej till att ta en liten tripp till Paris medan vi är i Frankrike. Tyvärr är det nog lite lätt omöjligt men man kan ju alltid drömma. Modeveckan i Paris, vem skulle inte älska det?

Längtar tills jag är på Trocadero igen och avnjuter en banan och nutella crêpe och samtidigt tittar ut över Eiffeltornet.
J.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0